Funktionalitet i Microsoft Dynamics NAV pakkerne

Microsoft Dynamics NAV indeholder et bredt funktionalitetssæt, der giver virksomheder gode muligheder for at forbedre deres processer og produktivitet. Som Microsoft Dynamics NAV-kunde kan man vælge at implementere og anvende, hhv. Startpakken eller den udvidede pakke, via en række forskellige brugerflader – Microsoft Windows-klient, web-klient (browser), i Microsoft SharePoint eller på den mobile tablet-klient.

Brugertypen er den samme uanset brugerflade.

Startpakken er rettet mod virksomheder, der har brug for grundlæggende økonomi- og handelsfunktionalitet, herunder det basale indenfor; økonomistyring (inkl. anlægsaktiver), salg, indkøb, lager, medarbejder og relationsstyring, sager (projekter). Hertil kommer et bredt udvalg af analyse- og rapporteringsfunktionalitet som en integreret del af produktet.

Derudover indeholder Startpakken et bredt udvalg af redskaber, der giver mulighed for at tilpasse løsningen, så den imødekommer kundens behov, samt omfattende integrationsmuligheder, bl.a. via webservices.

Den udvidede pakke er typisk til mellemstore virksomheder med fokus på vækst, der ønsker en løsning med indbygget fleksibilitet, og har mere avancerede funktionalitetsbehov i retning af; logistik- og produktionsstyring og service.

For at imødekomme et forventet behov for yderligere tilpasning medfølger ekstra udviklingsobjekter