Business Central Vejeprogram

Microsoft Business Central Vejeprogram

Med Microsoft Business Central Vejeprogram fra TO-Plus får du vel nok markedets mest funktionsrige og avancerede vejeløsning. Og du får samtidig en platform, der teknologisk sikrer din virksomheds drift og fremtidige udvikling på bedste vis.

I det nye Microsoft Business Central Vejeprogram har vi indbygget muligheden for brug af vejeaftaler, der i sidste ende muliggør, at chaufførerne kun har ganske få tastetryk, når der skal registreres fraktioner på standerterminaler ved brovægten. Vi kan med vejeprogrammet endda reducere chaufførernes identifikation og vejeregistreringer til en enkelt aflæsning på en terminal. Det er helt unikt for en vejeløsning fra TO-Plus. Mails med vejekvitteringer kan også automatisk sendes til kunder og transportører m. fl., og hvis det ønskes, er det også muligt at få udskrevet kundespecifikke priser på vejebonen.

Hos TO-Plus arbejder vi også med vejeflows, så vi kan håndtere mange forskellige typer af vejeprocedurer. Fx samlet eller delt vejninger fra forskellige producenter/kunder, pendulvejninger eller interne vejninger, hvor dialogerne i programmet på standerterminalerne er optimeret til de enkelte vejeflows.

Microsoft Business Central standard er fyldt med masser af funktionalitet, som blandt andet kan bruges i relation til fakturering, lagerstyring, rapportering og udtræk til eksempelvis Excel og Power Bi samt avancerede søgninger. Ja, faktisk er listen næsten uendelig, så det er ikke uden grund, at Microsoft Business Central Vejeprogram fra TO-Plus er et af de bedste på markedet.

Cloud-løsninger eller egen licens

Hos TO-Plus kan vi tilbyde både vores Microsoft Business Central-løsning som enten en Microsoft Cloud-løsning eller en løsning, hvor du har din egen Microsoft-licens på egen eller hosted server. Derved kan en løsning hos os sættes op, så den passer præcist til dine behov. Begge typer af løsninger kan tilgås af medarbejderne via en webbrowser og kan derved også ske eksternt med den rette opsætning.

Cloud-versionen er en abonnementsløsning og bliver ofte valgt af de kunder, der har mindre installationer. On Prem-løsning med egen licens i Danmark er et must for mange kommuner og virksomheder, som betragter vejeprogrammet som en kritisk del af deres infrastruktur.

Sammen med vores nyudviklede Microsoft Windows-program til vejestandere har vi en ekstraordinær høj sikkerhed for driftstid, så selv uheld med overgravede netkabler ikke kan sætte en stopper for, at der kan vejes både ind og ud.

En vejeløsning til alle brovægte

En Microsoft vejeløsning fra TO-Plus kan tilpasses til alle brovægtefabrikater. Det eneste, vi behøver, er vægtsignalet, og så kan du snildt fortsætte med din nuværende brovægt. En vigtig del af en vejeløsning er vejestanderen og vejestanderprogrammet. Vores vejestanderprogram er optimeret til fingertouchskærme, RFID-kort eller nummerpladegenkendelse, hvorved hurtig betjening opnås. 2-4 enkle tastetryk og chaufførerne er videre og væk fra brovægten.

Vi kan også tilbyde et nyudviklet avanceret modul, der sikrer en nem integration til både vægt, kamera, bom, lyssignal og porte, hvor styringen af de enkelte enheder sker ud fra vejeprogrammets opsætning.

Rapportering til Miljøstyrelsen, Affaldsdata m.fl.

For affaldsproducenter er det alfa og omega med en nem og gennemskuelig rapportering til blandt andet Miljøstyrelsen, Affaldsdata m.fl. Det er en del af designet i vores vejeprogram, at vi nemt kan indlæse mange forskellige typer af affaldskoder, hvoraf både EAK-koder, E- og H-koder, Basel og OECD-koder er nogle af dem – her bruges særligt de sidste to til indrapportering af eksport og import af affald. Ligeledes er der helt styr på affaldsproducenter og p-numre, hvilket hænger tæt sammen med hele konceptet omkring vejeaftaler/deklarationer. Vejeprogrammet er med indbygget logik, der sikrer udfyldelse af affaldskoder, samt hvem der har de rette autorisationer til at køre med farligt affald.

Webportal til vejeaftaler og deklarationer

En lang række af vores kunder har udvidet deres vejeløsninger med en webportal, hvori deres kunder og transportører kan oprette deres vejninger på forhånd. Dette frigør ikke kun ressourcer hos vores kunder, men gør også arbejdsprocedurerne langt mere effektive, hurtige og mere sikker.

Webportalen understøtter al indrapportering til Miljøstyrelsen, og du sikrer dig derved, at din vejeløsning bliver fodret med alle de nødvendige data lige fra starten af. Det minimerer arbejdet med at skulle følge op og indhente en masse data både før og efter, vejningen er sket.

Webportalen har indbygget opslag til Virk.dk, som sikrer en korrekt overførsel af virksomhedsdata til vejeløsningen. Når dine kunder logger ind på kundeportalen, vil de også kunne se tidligere gennemførte vejninger m.v.